Betekintés a belépőszintű elektromobilitás jövőjébe: az ID. LIFE világpremierje
München/Wolfsburg/Budapest – A Volkswagen ismét felgyorsítja az elektromobilitásra való átállást az ACCELERATE stratégia révén, a fenntartható mobilitást még több ember számára téve elérhetővé az ID. család kisautó szegmensbe tartozó modelljének bevezetésével már 2025‑ben, az eredetileg tervezettnél két évvel hamarabb. A modell ára körülbelül 20 000 euró lesz Németországban. A müncheni IAA MOBILITY 2021 Nemzetközi Autókiállításon bemutatott ID. LIFE koncepció megmutatja, hogyan nézhet ki egy ilyen jármű a jövőben.
A városi környezetbe szánt, teljesen elektromos kisautó jövőképe az emberekre és a közösségi tapasztalatokra épül. A koncepciójármű a fenntarthatóságot és a digitalizációt a rendkívül rugalmas felhasználhatósággal kombinálja: az ID. LIFE például akár minimozivá vagy játékközponttá is válhat, de alkalmas egyszerűen csak a szabadban történő pihenésre is.
„Az ID. LIFE a következő generációs, teljesen elektromos városi mobilitás jövőképe. A koncepciójármű egy, a kisautók szegmensébe szánt ID. modellt vetít előre, amely 2025-ben jelenik meg Németországban, 20 000 euró körüli áron. Ezáltal még több ember számára tesszük elérhetővé az elektromobilitást” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. „Az ID. LIFE megalkotása során a fiatalabb ügyfelek szükségleteit tartottuk következetesen szem előtt. Hiszünk abban, hogy a jármű a jövőben az életmód és a személyiség kifejezőeszköze lesz, még inkább, mint ma. A jövő ügyfelei nem egyszerűen csak el akarnak majd jutni A‑ból B‑be, hanem sokkal fontosabbak lesznek számukra a jármű által kínált élmények. Az ID. LIFE a mi válaszunk erre.”
Leegyszerűsített formaterv. Az ID. LIFE formaterve lenyűgözően tiszta, egyszerű és minőségi. Nincsenek díszítő elemek, sem kiegészítő alkatrészek, és a felhasznált anyagfajták mennyisége is csökkent. A karosszéria, az üvegfelületek és a tető közötti, vízszintes elválasztás is hozzájárul a jármű purista megjelenéséhez. Az egyedi és eltávolítható, légkamrás textilből készült tető olyan érzést kölcsönöz az ID. LIFE-ban ülve, mintha a szabad ég alatt lennénk, ráadásul a jármű könnyebb is általa.
Elektromos motor hajtja az első kerekeket. Az ID. LIFE alapját a Volkswagen modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciójának (MEB) kisebb verziója adja, amelyet kifejezetten a kisautók szegmenséhez terveztek. Ez az első alkalom, hogy egy MEB platformra épülő jármű elsőkerék-meghajtású. 172 kW‑os (234 LE‑s) elektromos motorjával az ID. LIFE 6,9 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h sebességre, és 57 kWh‑s, nagyfeszültségű akkumulátora 400 km körüli hatótávolságot biztosít számára (WLTP szabvány szerint).
„Az ID. LIFE ismét bizonyítja, mennyire kivételesen rugalmas is a MEB. A platformra bármilyen típusú jármű építhető, a kisautóktól a furgonokig” – mondta Thomas Ulbirch, a Volkswagen márka fejlesztési igazgatótanácsának tagja. „Ez a legjobban méretezhető elektromos architektúra az iparban. Még épp csak elkezdtük kiaknázni a MEB‑ben rejlő lehetőségeket. A teljesítmény, a töltési kapacitás és a hatótávolság mind javulni fognak minden egyes új modellel és szoftverfrissítéssel.”
Természetes és újrahasznosított anyagok. Az ID. LIFE fenntartható karakterét különösen a felhasznált anyagok és festékborítások tükrözik. A karosszéria átlátszó fedőlakkjában faforgácsot használunk természetes színezékként, bioalapú keményítővel keverve. A tetőn, illetve elöl használt, légkamrás textil 100%-ban újrahasznosított PET‑palackokból készül. A belső térben a műszerfalon és a hátsó ülések területén fát, míg az ülések felületéhez és az ajtók díszítéséhez ArtVelours Ecót használtunk. A bio olaj, a természetes gumi és a rizsháncs csak néhány azok közül az anyagok közül, amelyekből az ID. LIFE kerékgumijai készülnek.
Multifunkciós belső tér. Az ID. LIFE megbízható partner a különböző digitális élményekben. Pillanatok alatt átalakítható például mozivá vagy játékszobává. A járműhöz egy videójáték konzol és projektor is tartozik, vetítővászonnal együtt, amely igény esetén a műszerfalból emelkedik ki. Szükség esetén más eszközök is csatlakoztathatóak a belső tér 230 voltos / 16 amperes elektromos aljzatához. Mivel a jármű célja, hogy minden élethelyzetben és -stílusban partner legyen, az ülések is rendkívül rugalmasan rendezhetőek. Például az első üléssor teljesen lehajtható, csakúgy, mint a hátsó. Ezáltal lehetőség nyílik számos különböző elrendezésre, a mozizástól kezdve a két méter hosszúságú ágyon keresztül az áruszállító konfigurációig, ahol a lehető legnagyobb a rakodótér.
Innovatív digitális működési koncepció. A külső és belső tükröket is kamerák és kijelző helyettesítik. Az alapvető vezetéstámogató funkciókat a hatszögletű, nyitott tetejű kormánykeréken található érintőképernyőn keresztül lehet vezérelni, az operációs rendszerbe pedig integrálni lehet egy okostelefont. Saját készülékkel – okostelefonnal vagy akár tablettel – használható például a navigációs rendszer. Az eszközön tárolt zenét, filmeket és játékokat akadálytalanul lehet használni az ID. LIFE‑ban úgy, hogy a vizuális tartalmak a vetítővásznon jelennek meg.
Az ACCELERATE stratégia felgyorsítja az átalakulási folyamatot. Az ID. család kibővítése a kisautók szegmensébe szánt modellel, amelynek ára 20 000 eurótól indul majd Németországban, újabb fontos lépés a teljesen elektromos mobilitás felé. A Volkswagen célja, hogy 2030‑ra az összes Európában értékesített jármű legalább 70 százaléka, az Észak‑Amerikában és Kínában értékesítetteknek pedig legalább 50 százaléka teljesen elektromos legyen.
A jármű egy koncepciójármű. A jármű kereskedelmi forgalomban még nem kapható.